Времето

giweather wordpress widget

Валути

Фиксинг за 20.09.2024
ВалутаЕд.Лева
EUREUR11.9558

Анкета

Очаквате ли Варна да се развива през следващите години?

Резултати

Зареждане ... Зареждане ...

В категория Арт

Списание „Der neue Merker”: „Реквием“ от Верди пожъна голям успех във Варна

След 20-годишна пауза, в Летния театър на българския град Варна на Черно море, се провежда за четвърти път музикален фестивал. Логично през тази година Вагнер и Верди са основно застъпени в разнообразната програма. В съставите фигурират много български артисти, които се радват на международно признание и през лятото с удоволствие се представят в родината си. Така бе и при Вердиевия Реквием.  Тенорът в този спектакъл Бойко Цветанов е ангажиран от много години в Цюрих, но е излизал и на сцената във Виена (като илатиански певец в Капричио и “Кавалерът на розата”). Той изпя едно прекрасно “Ingemisco”, изнесе силния си и красив глас и в големите ансамбли, доказвайки, че не е забравил пианистичната култура. Надя Кръстева няма нужда да бъде представяна във Виена. Вердиевата музика е заложена в гласа й. С извънредна красота и прецизност тя интерпретира всичките си сола. Басът Апостол Миленков също живее във Виена. Наред с “Mors stubebit das Salva me”, той направи особено впечатление с чудесното си легато. Сопранистката Линка Стоянова от Варненската опера се включи перфектно в ансамбъла. Тя с лекота преодоля оркестъра при големите легато извивки, без гласът й да трепне (Нищо чудно при това име – Стоянова, етимологически от Стоян, някой, който стои твърдо; Бел. пр.). На пулта бе Вито Кристофаро, италианският диригент на Тиролския Landestheater, който с минимум репетиции постигна висока хомогенност между оркестъра на Държавна опера Варна (с предимно дамски състав при щрайха), хора и солистите. Един голям успех за всички участници във Вердиевия Реквием в Летния театър на Варна – град, който кандидатства за европейска столица на културата през 2019 г. На успеха не можа да попречи и 20-минутната пауза заради дъжда. Това сe оказа дори предимство – публиката успя да чуе “Liber scriptus” два пъти.
Елена Хаберман
Списание „Der neue Merker”