Непосредствено преди старта на „Детската Евровизия” Слави Трифонов отново понася поредната си порция язвителни критики от възмутени зрители и форумци. Поводът – опасението, че Дългия експлоатира малката Крисия с единствена цел – рейтинг!, пише „ШОУ“ в новия си брой, който вече е на пазара. „Детето е пълно с талант, но лесно може да му развалят бъдещето, като го пренатоварват постоянно да пее къде ли не”, гласи един от коментарите.Факт е, че напоследък в телевизионните формати все по-често има деца, които показват своите певчески или актьорски таланти. Първият, който се възползва от това, бе именно Трифонов. Залагайки на „детския” рейтинг, Дългия лесно си извоюва и праймтайма на телевизиите – направи го първо с „Големите надежди”, а след това и с „България търси талант”. На практика излиза, че върху крехките детски плещи неусетно се качва и отговорността да поразчупят кризата в родния медиен бизнес в ожесточената битка за пари и рейтинг.
Днес не е рядкост да видим деца на възраст от 7 до 12 да гастролират в ефира по всяко време на денонощието, а имената им да се въртят в безброй клипове в интернет. Логично бе родители, зрители и различни организации да се запитат – кой печели от тази подранила популярност на малките? „Международната организация по труда приема, че е налице трудова експлоатация на дете, когато упражняваният от него труд го поставя в опасност, уврежда здравето му, намалява шансовете му за достойно развитие и съществуване, за достоен бъдещ живот, ограничава възможностите му за получаване на адекватно образование или го поставя в каквато и да е зависимост”, цитират буквата на закона от Главна инспекция по труда.
На практика при 4-5-часови репетиции и 20-минутно телевизионно участие, едва ли биха могли да се характеризират като тежък физически труд. Друг е въпросът дали те не представляват стрес за детската психика, особено когато тя се сблъска с фактора „популярност”!
blitz.bg